De eerste skill waar ik voor heb gekozen en die ik heb gevolgd is de skill gedragsbeïnvloeding. Deze skill leek mij vooraf erg interessant omdat het te maken heeft met hoe je als marketeer ervoor kan zorgen op diverse manieren hoe je (potentiële) klanten kan binden en ervoor kan zorgen dat zij een verbinding maken met je bedrijf. Ook past de skill goed bij de opleiding en kun je ook na je opleiding nog veel profijt hebben van de lessen. Ik heb deze skill erg positief ervaren en ik denk dat ik de kennis zeker zal meenemen in de toekomst.
Ik heb deze skill aangeboden gekregen van Joost Wijen, docent commerciële economie op de Fontys.
Verder staat op deze pagina de urenverantwoording, beoordeling, reflectie en opdracht van de skill.
Urenverantwoording
De opdracht
Voor de eerste opdracht heb ik met mijn groepje de overtuigingsprincipes van Cialdini gepresenteerd. Door dit te presenteren aan de klas krijgt iedereen een beter inzicht in het model.
De 7 principes van Cialdini zijn:
– wederkerigheid, consistentie, sympathie, schaarste, autoriteit, sociale bewijskracht en eenheid
Bij de volgende groepsopdracht was het de bedoeling om een bedrijf te kiezen waar je het gewenste gedrag voor zou gaan bedenken. ik heb met mijn groep gekozen voor het bedrijf Picnic. Aan het einde van deze skill hebben wij ons bedrijf gepresenteerd met ons gewenste gedrag voor Picnic.
Beoordeling docent
Mijn reflectie
Situatie: Gedurende deze skill heb ik 4 lessen gehad met theorie over gedragsbeinvloeding. De lessen bestonden uit veel presentaties over verschillende modellen van de docent maar ook medeleerlingen.
Taak: Een gewenst klantengedrag creëren voor een gekozen bedrijf, daarnaast een van de theorie modellen presenteren.
Actie: De acties die ik heb ondernomen zijn vooral tijdens en na de lessen met mijn team werken aan de opdracht. Tijdens de lessen vooral opletten wat Joost vertelde over de theorie.
Resultaat: Het resultaat wat ik heb behaald is goed. ik ben blij dat ik meer kennis heb gekregen over het onderwerp en ik vond het erg leerzaam.